Ekonomism

| Postat i: Tankar
0
Tror nog ingen kunnat ungå att det typ finns hästkött... i typ allt.... den senaste tiden. Asså det är bara så himla fel! Ma nska få det kött man betalar för och tänk på folk som faktiskt inte vill äta hästkött? Jag var verkligen en av dem. Hade jag inte varit vegetarian hade jag nog genastblivit det.För nej... Hästar ser jag som mina vänner och jag äter inte mina vänner. Simple as that. Även om folk tyckte man var jätte töntig när man sa det, altså när jag var yngre för slutade föst äta kött när jag var 15, så skulel jag aldrig kunan tänka mig äta häst. Så nej jag har verkligen gjort rätt val i att vara vegetarian! Visst det är krångligt och inte alltid den bsta maten om man ens kan få mat... Men då vet jag vad jag äter och framförallt behöver jag aldrig känna att något djur fått lida för att jag ska äta. Nästa steg borde väl vara att sluta köpa kläder och annat som säkert är tillverkade i extremt usla förhållanden... Och smink och annat som inte är testade på djur... Men jaja en sak i taget. Får nog ta och bli rik så jag har råd att köpa ännu bättre mat (ekologiskt och fairtrade) icke testade sminkprodukter och annat i den kategorin (Också extremt dyrt) och ja kläder... Vad finns det som inte är tillverkat under dåliga förhållanden? Kanske äkta designerkläder? Var en bra fråga.. Men tills jag blir asrik får jag väl göra som alla andra. Köra på - ser inte - hör inte - tänker inte. För skulle man tillåta sig att tänka skulle man bara gå runt deprimerad...Och allt detta kan ledas tillbaka till dagens samhälle med konsumtion. Ju mer desto bättre. This is really the ugly truth of today
 
 
Hittills till Ekonomism





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: