Fotolista

| Postat i: Blogglistor, Foto: Övrigt
0
* Systemkamera eller kompaktkamera?
SYSTEM!

* Vad har du för kamera?
Nikon D7000

* Hur många GB minne har du?
16 GB

* Fotar du med Raw eller JPEG?
Jpeg

* I vilka lägen fotar du?
Manuellt! Att fota med auto på en system är som att köpa en ferari och köra i 30 :P

* Vad är roligast att fotografera?
Hmm hästar och natur ^^

* Vilket är ditt bästa objektiv?
Nja bästa men det jag använder mest är 28-75 tamron 2.8. Tycker det är rätt bra allround. Bra fast bländare och kan fota när och lite längre bort.

* Hur många objektiv har du?
6 stycken.

* Föredrar du fasta eller zoom objektiv?
Zoom.

* Har du tappat bort något objektivlock?
Bara tillfälligt men de dyker alltid upp igen :)

* Vad blir ditt nästa inköp?
Hmmm... Skulle vela ha ett macro och en kameraväska!
 
* Har kameran något namn?
Enda jag ibland kallar den är min man x)

BILDBEHANDLING

* Vad har du för photoshop?
CS 3

* Hur redigerar du en bild?
Ofta enkelt med levels om det inte är så mcket jag vill fixa.

* Vilket format sparar du i?
Jpeg igen

*Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder?
Inte så mycket nuförtiden.

ÖVRIGT

* Vad var det senaste du fotograferade?
I Stallet.

* Har du varit på något fotouppdrag?
Nja. Fotade en släktträff som jag fick betalt för.

* Har du sålt bilder?
Ja de bilderna från släktträffen.

* Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
Inget vad jag vet :P

* Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder?
Har hänt på ågon hopptävling :P

* Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf?
Asså jag är ju ingen total amatör. Så rätt så bra. Inget proffs men ja inte dålig om ni fattar :)
 
Hittills till Fotolista





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: