Saker jag lärt mig under året som gått

| Postat i: Foto: Vardag, Tankar
0
Att flytta hemifrån och börja plugga på högskola är inte alltid det lättaste. En hel del erfarenhet har man nog samlat på sig.
 
  • Att lära sig hur man pluggar. Att förstå detta tog en del tid.
  • Att bo själv. Att diska och att inte bo ett smuts tog också ett tag att lära sig. Skapade snabbt ett rullade schema med att diska varje kväll, dammsuga varje helg,
  • Att helt enkelt lära sig att vara organiserad. Almenacka och en att göra lista är ett måste! Är man inte organiserad vet man inte alls vad man håller på med. Ska jag ha metlåda? Har jag mat hemma? Vilka böcker och block ska med till skola? Är man oorganiserad vet man snabbt inte vad man håller på med. Skaffade mig snabbt en klocka. Jag förlitar mig inte på enbart mobil. Packar allt förutom matlåde kvällen innan. Visst finns det tillfällen man misslyckad med sutt organiserande och får en snabb påminnelse varför organisering är SÅ mycket bättre än att inte ha koll på vad man håller på med.
  • Att folk som säger att motion får än att bli piggare faktiskt inte ljuger. Man blir faktiskt piggare med motion.
  • Att ta hand om sig själv! Sömn, bra mat och motion.
  • Ibland får det faktiskt ta tid. Allt kan inte ta en dag. Det gäller bara att fortsätta kämpa.
  • Att faktiskt inte ge upp när det är tufft utan att fortsätta och kämpa ändå!
  • Att man inte får stressa sönder sig själv. Gör man det får man ändå ingenting gjort.
För det har inte varit ett lätt år med mycket motgångar men jag ska fortsätta kämpa ändå!
 
 
Hittills till Saker jag lärt mig under året som gått





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: