Biblioteket

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die, Vardag
0
Bestämde mig för att komma igång på morgonen att gå till biblioteket och låna ett par böcker för att komma i gång lite innan jag började plugga. Liksm komma ut lite och väcka mig själv. Självklart tänkte jag inte på att det var lördag (kom igen det är ju tenta dagar alla dagar är ju same spelar roll om det är vardag eller inte) så fick vänta 20 minuter. Men tydligen hade någon speciel thing going on så var faktiskt rätt mycket folk där + att de erbjöd en gratis tygkasse om man lånade fem böcker. Så lika bra att göra det! Gratis är gott!
 
Min nya vackra kasse
 
Jag som ville läsa sista Jane Austen boken Northanger Abbey fick bli besviken då den var utlånad. Men tog en random från listan Tess av d'Urberville. Tyvärr krånglade jag till det för bibliotikarien som var tvungen att hömta den från magasinet. Tog lång tid och när hon kom var det en sliten gammal bok. Gick inte ens att låna vanliga vägen fick be dem låna den separat. Jag undrar hur länge den har legat där nere i magasinet och samlat damm. Undrar verkligen när den senast var lånad.
 
 
 
För att inte störa mer så letade jag upp några andra på listan som jag kunde hitta enkelt. Lättare sakt än gjort. Moment 22 gick enkelt och Orwells djurframen. Men seadn blev det problem endare fanns de inte eller var alldeles för tjocka så att det skulle kännas sjukt löjligt att låna den + 4 andra böcker. Efter en hel del letande gav jag upp och lånade svindlande höjder som jag helt ärligt tycker verkar dålig. Men den fanns och det blev inge krångel. Och så hittade jag Den store Gatsby. Kankse är bra. Tog lite längre än väntat men jag gick hem med fem böcker och en splitter ny kasse!
 
Tryck 1959. Men måste säga att de äldre böckerna är mycket finare än nya!
 
Hinner knappast läsa allt detta på en månad med allt pluggande, men det är ju enkelt att låna om via internet!
Hittills till Biblioteket





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: