Höst

| Postat i: Foto: Natur, Tankar
0
 
Är jag den enda som hatar hösten? Och tror all som säger att de gillar hösten bara ljuger. Överallt på bloggar skrivs det om "mysiga" tröjor, varma drycker och fina färger.
 
Vem bryr sig om lövens färg? De är typ fina en dag innan de blir bruna och faller av i vilket fall som helst. Och det är aldeles för mörkt och kallt för att njuta av dem hur som helst. Att man klär på sig allt man äger innan man går utanför dörren är inte mysigt. Inte ens lite. Och så vet man att allt bara blir mörkare och kallare för varenda dag som går. Och någon tycker denna årstid är posetiv?
Även om jag erkänner att jag gillar att tända ett doftljus och dricka en kopp te så kan jag göra det även på sommaren om jag vill.
 
Så nej. Hösten är int så mysig som alla på står. De dagar de ens är fint väder så har mna ett ton av sklsaker som ska göras så man änå inte kan njuta av det.
Så jag skulle inte säga nej till en årstid året runt.
 
Och är egentligen inte hösten värre än vintern? Nu är det ju evigheter till våren och allt blir bara värre månader framöver.
Hittills till Höst





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: