Bästa böckerna hitills!

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
Satt och funderade på vad jag tyckte om böckerna jag läst för mitt lilla bokprojekt. Var ju ändå 10 jag kryssade av på ett halvår. Inte illa om jag får säga det själv! Här har ni böckera i ordning över hur bra jag tyckte de var.
  1. 1984
  2. Animalfarm
  3. Jane Eyre
  4. The Great Gatsby
  5. Emma
  6. Catch 22
  7. Adventures of Sherlock Holmes
  8. Sense and Sensibility
  9. Tess of the d'Urbervilles
  10. To Kill a Mockingbird

Tänkte inte kommentera allt bara toppen och botten. För mig var båda Orwell böckerna självklara val för toppen. Asså de var verkligen fantastiska böcker. Två böcker alla borde läsa under sin livstid! To kill a mockingbird tyckte jag var lite långtråkig och jag fattar inte hurden kan vara så känd. Så bra är den inte. Tess är väl inte dålig men sämre än de andra böckerna jag läst.
 
Och tänkte också avslöja vilka böcker som jag planerar att läsa från listan 2015.
 
  1. Svindlande Höjder
  2. Räddaren i nöden
  3. Unga kvinnor
  4. Tidresenärens hustru - Har sett filmen och den var riktigt bra.
  5. Vredens Druvor
  6. Anna Karenina
  7. En Geishas Memoarer
  8. Hundra år av Ensamhet
  9. De tre Musketörerna
  10. Oliver Twist
Böckerna fick bli på svenska då jag skrivit upp dem på svenska. Ni vet för att faktiskt kunna hitta på biblioteket.
 

Fick bli ganska blandat. Den jag är mest nyfiken på är Hundra år av ensamhet. Annars känns det mest vi får se. Förutom dessa 10 har jag en lista på 5 (Det blev 6) som inte är på listan. Den första var som jag tidigare skrivit Northanger Abbey. De böckerna får ni däremot se efter jag läst dem.
Hittills till Bästa böckerna hitills!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: