Northanger Abbey

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
 En av anledningarna jag började med min lista varför att jag ville läsa mera av de kända klassikerna för att se varför de var så kända och den andra var att jag inte visste vad jag ville läsa. Så helt enkelt få upp insperationen och se vilka böcker jag faktiskt gillar. Så denna blev min första bok utanför listan. Northanger Abbey av Jane Austen.
 
Jag kände att då jag läst alla andra böcker ville jag även läsa den sista. Den var bra även om jag önskat att jag läst den före jag såg filmen. Faktiskt synd att jag såg alla filmer före. Men speciellt denna då den var väldigt lik filmen i princip allt var lika. Men det kan man ju inte veta före och jag hade gått miste om Austens skrivsätt. Jag gillar verkligen hur hon skriver. Det är så mysigt på någotvis. Och tyckte denna var lite annorlunda språkmässigt ände andra. Och är nog inte så konstigt då den var den första boken hon skrev.
 
Så har du läst de andra Austen böckerna tycker jag att du också ska läsa denna.
Hittills till Northanger Abbey





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: