Motivation

| Postat i: Hälsa & Träning
0
 
Min bror gav mig tips hur man förblir motiverad till att träna. Jag brukadealltis tänka träningspass i tid. I stället ska man tänka i sträcka. Och det funkar faktiskt! Så man får en belöning i att ju fortare du springer desto snabbare blir du klar med passet!
 
Så har hittat en sträcka på lite över 2 km som känns som en bra början. Inte för långt då kommer jag tappa motiationen. Så nu gäller det att börja med detta minst 5 gånger i veckan. Sedan är tanken att ju bättre och snabbare jag kan springa denna sträcka kan jag sedan uttöka sträckan.
 
Känns som ett beslut som passar mig. Börja enkelt och öka. Börjar an för svårt så ger man lättare upp. Men antar att vi får se! Men målet är varenda dag fram till tentan nu så jag orkar tentaplugga!
 
 
Vikten då? Ja vågen går nedåt och står nästan på 3 kilo minus. Och vi tar ett kilo i taget! Små mål. Lika så där. Säger man 10 kilo låter det väldigt mycket men ett kilo? Ja ett kilo är väl uppnåligt. Haha jag tar till och med ett halv kilo i taget. Men man ska dela upp saker så det inte blir för mycket på en gång!
 
Hittills till Motivation





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: