Never Let Me Go

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
Detta är boken jag läste ut i går. Det finns en lite annorlunda story behind att jag började läsa den. Under tal delen på nationella delen i nian så kom den här boken på nationella proven. Tyckte den verkade riktigt bra men jag kollade aldrig upp vad den hette. I går började jag googla och hittade boken! Så bestämde mig för att helt enkelt läsa den. Tyckte ämnet var intressant. Bra? Jag vet inte. Men den fick mig att tänka och är inte det nästan definitionen av en bra bok? Tänkte skriva lite mera tankar om boken nedanför.
 
 
SPOILER!!!!!!!!!!
 
 
Boken handlade om ungdomar som växte upp på en internatskola som växte uppför att bli organdonatorer. That's it. Och det var rätt creepy. Att i början så ser man ju bara barn. Vanliga barns tankar om livet. Och de ska alla dö för att någon annan ska leva. Så de är alla kloner. Ute i världen så ville man inte veta av dem. Man ville inte veta vart alla dessa organ kom i från. Och idag finns nog tekniken. Tekniken att skapa kloner med specifikt DNA och göra dessa till organdonatorer. Och skulle folk faktiskt bry sig om det hände? Redan idag åker folk utomlands för att t.ex. köpa en njure av fattiga människor. Och tänka att kunna bota så många människor. Och desperata människor kan vara riktigt farliga. För hur många finns det inte som skulle göra allt för att rädda sitt barn? Och redan nu är ju världen hemsk och folk bryr sig inte om varandra. Vi har krig och svält och det är en riktigt orättvis värld. Så skulle det inte kunna hända att vi helt enkelt lyckas att intala oss att dessa kloner inte har riktiga liv. Att de inte är så oss. De är skapade så varför kan inte de dö för att en riktig människa få leva?
 
Jag ser ofta världen väldigt negativt det är jag medveten om. För världen där ute är inte alltid en sådan trevlig plats. Så vad skulle hindra detta? Jag hoppas däremot att mänskligheten aldrig kommer sjunka så lågt. Men vad vet man om vad som händer om 50 år?
 
 Och jag har verkligen lyckats med min ursprungliga mål. Att läsa en massa! Här hittade jag en bok och bara helt enkelt bestämde mig för att läsa den.
Hittills till Never Let Me Go





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: