Eurovision

| Postat i: Tankar
0
 
I kväll ärdet äntligen dags för Eurovision song contest 2015! Eurovision är bättre än julafton enligt mig!
 
Såg båda semifinalerna med min bror som är nästan lika galen som mig i Eurovision. Andra semifinalen var rätt lätttippad vilka som skulle gå vidare. Inga större överaskningar alls. Första semifinalen? VAD SJUTTON HÄNDE? Helt crazy omgång och jätte kosntiga låtarsom gått vidare.
 
Men hekt ärligt är detta ett rätt tråkigt år. Nästan varenda låt är ju en ballad! Manblir junästan lite sömning. Så en ballad betvivlar jag starkt kommer attvinna i år. De är alla för lika varandra.
 
Vilka har vinstchans då? Italien, Sverige och Australien skulle jag säga. Sverige har nog det bästa numret i hela tvälingen och han är dessutom snygg, kan sjunga och en trevlig låt. Australien och Italien harbra låtar men allt hänger på om de kan sjunga live och hur deras nummer ser ut. Annars borde Ryssland, Belgien och Azerbajdzjan ha bra chanser. Även om jag tycker attbåde Azerbajdzjan och Ryssland har rätt tråkiga låtar och dåliga nummer. Ryssland borde helt klart tagit bort alla utansångerskanpå scenen! Men har svårt att se någon av dem vinna. I så fall tror jag mera på Sverige. Men alla jag nämnt tror jag hamnar på minst topp 10 i alla fall.
 
Min personliga favorit är helt klart Beligien! Coolaste numret någonsin och bra låt! Däremot tror jag inte de går hem i en äldre pupblik och därfr tror jag inte den vinner. Sverigie tror jag däremot går hem brett både hos jury och hos folket. Det är svårt att ha något emot den + att inge länder hatar Sverigie. Ryssland haren del vänner med har också rätt många "fiender" och det förlorar landet röster på. Men hon som sjöng blev ju i alla fall inte utbuad som de som sjöng förra året blev.
 
För att summera. Om något annat land än Italien, Sverige och Australien vann skulle jag bli riktigt förvånad! Och så tänker jag hålla tummarna för Belgien!
Hittills till Eurovision





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: