Oliver Twist

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
1
 
Skamligt nog var detta den första Dickens boken jag läst! Dåligt Anna Dåligt!
 
Men i alla fall. Jag hade redan sett en filmversion av boken så jag visste typ vad som skulle hända och jag önskar ärligt talat jag läst boken före.Det var lite tråkigt att jag typ visste vad som skulle hända. Tror den hade varit bättre om jag inte visste. Men den var trevlig att läsa och den slutade inte som filmen så det var bra! Så fick jag reda på det riktiga slutet.
 
Och jag kan förstå att den blivit så populär. Vi har pratat om den i skolan och den bär på mycket samhällskritik och skrevs under epoken realismen. Även om den skrevs på 1800-talet och samhället inte riktigt ser ut på samma sätt finns det en hel del paralleller att dra. Hur behandlas de fattiga och utsatta i samhället. Och kommer det inte fortfarande idag fram skandaler där utsatta ungdomar som ska vara under samhällets beskydd far illa? Så bokens handling är tyvärr inte så långt borta som man kan tro även om samhället idag ser annorlunda ut.
Hittills till Oliver Twist


MedieJunkie

Skäms inte jag har läst...Noll. Haha sådan som jag tänkt att jag ska ta itu med men som jag aldrig kommer till skott att faktiskt läsa. Andra klassiker har slunkit före :P

Svar: Haha! Men ja finns många klassiker att läsa!
thatslivet.blogg.se


URL: http://mediejunkie.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: