The nerd's guide to learning everything online

| Postat i: Inspiration
0
 
Tyckte författaren John Green hade ett väldigt intressant tal om att lära sig saker över internet. Nuförtiden kan man lära sig i princip allt på internet. Som student använder jag mig ofta av t.ex. Khanacademy för skolan. Fattar du inte något inom matte eller kemi! Khan till undsättning! Men också all annan kunskap. Han pratade om det på ett väldigt bra och inspirerande sätt (Och man fick också lite kunskap om kartritare på köpet) och jag är en person som älskar olika sorters kunskap. Jag kan finna i princip vad som helt intressant. Och jag tänker flera borde utnyttja internet för att finna kunskap men också finna andra likasinnade.
 
Blev väldigt inspirerad av det och tänkte även om jag sliter på dagarna och kvällarna för att trycka in kunskap så borde jag oftare söka annan kunskap bara för att det är så sjukt kul! I stället för att bara se serier så kan man ibland slå på något annat. En dokumentär eller varför inte leta på något intressant på you tube? Eller Ted Talks. Finns så mycket man inte vet om värden!
Hittills till The nerd's guide to learning everything online





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: