Hundra år av Ensamhet

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
Hundra år av ensamhet har ju blivit en riktig klassiker och den rekommenderas till höger och vänster på i princip alla 100 listor som existerar. Så hade höga förväntningar på boken. Levde boken upp till dem? Inte ens nära.
 
Lästa en recension där personen skrev att det är första boken som han misstänkte att den vore bättre om man var hög. Jag håller nog med. Genren är Magisk Realism vilket innebär att sjukt konstiga händelser sker och alla i boken verkar inte tycka att det är det minsta underligt. Den har lite till handling utan hoppar mycket mellan en massa personer (Och det är väldigt förvirrande då nästan alla har samma namn).
 
Den hade kanske varit bättre om jag förstod hur boken var innan jag började läsa den. För nu gick de första hundra sidorna åt att bara tänka: Vad sjutton är det här?
 
Är den egentligen dålig? Nej kanske inte. Man måste bara släppa att den ska vara som normala böcker.
 
I början var det nog en etta men den växte faktiskt på mig medan jag läste. Det fanns ändå något där. Så den får faktiskt en 3/5 av mig!
 
 
Och med den här boken har jag läst hela 25 böcker i år! 10 mera än planerat!
Hittills till Hundra år av Ensamhet





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: