4 Böcker

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
Vampire Diaries
 
Jag har sett på serien som bygger på böckerna. De har basiclly tagit namnen på en del karaktärer och grund idén om ett triangeldrama med vampyrer. Sedan slutar likheterna. Böckerna är helt annorlunda.
 
Det gjorde ju inget att jag sett serien då böckerna var så annorlunda så inga spoilers. Men tyckte jag böckerna var bra? Nja. Jag läste de två första böckerna (De var så korta och samlade i en bok så räknar den som en) uppvaknandet och kampen. Kampen var en direkt fortsättning så märkte knappt att det blev en ny bok. Inte jätte bra. Läst många bättre ungdomsböcker och bättre vampyr böcker. Men kommer läsa de två andra i serien jag är nyfiken hur det går. (Fast det är inte svårt att göra mig nyfiken)
 
 
 
Sherlock Holmes - En studie i Rött
 
Jag har gillat alla andra Sherlock holmes böcker och noveller men denna är jag tveksam till. Då den inte bara följde Sherlock och när de blandade in andra människor började jag tycka den var tråkig. Så nja är tveksam till denna.
 
 
 
Änglar och Demoner
 
Jag läste Da vinci koden men tyckte den var tråkig då jag sett filmen. Jag hade inte sett filmen till denna så jag visste inte vad som skulle hända vilken gjord den bättre. Jag gillade den. Tyckte boken var riktigt spännande och den fångade mig.Visst den är inte briljant men han kan skriva så att det blir spännande och den får igång fantasin. Men börjar önska det finns en massa hemligheter och konspirationer att upptäcka.
 
 
 
My Sister's Keeper
 
Boken var bra. Sorglig men bra. Hade sett filmen men boken och filmen har olika slut och jag vet inte vilket slut jag gillade bättre. Boken kanske den var mera oväntad. Men det finns också mycket att tänka på i boken. Den handlar om så kallade designer babys. Alltså att de skapar ett barn med speciella egenskaper. I detta fall skapades ett barn för att kunna vara en perfekt donator åt sin syster. Så det fick mig att börja fundera på den rätt komplexa fråga och vad som är etiskt rätt och fel.
 
 
 
Vill tillägga en kommentar jag fick av en vän om mitt betygssystem :) Han blev i alla fall väldigt förvirrad (Arsenik är ju giftigt) och tyckte det hade varit bättre om jag gjort tvärtom. Alltså 5=usel då de får fem gift och 0=jätte bra och då inge gift! Haha gillade hans idé men ja folk som inte hänger med på att arsenik är giftig skulle nog inte hänga med. Och kan ju upprepa att jag använder arsenik så As är mina initialer ^^ Så har inget med gift att göra!
Hittills till 4 Böcker





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: