Läsåret 2015

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
1
 
Totalt 54 böcker
 
15 från min lista (Mål 10)
39 övriga (Mål 5)
 
Från min Lista
  1. Svindlande Höjder
  2. Räddaren i nöden
  3. Unga kvinnor
  4. Tidresenärens hustru
  5. Rebecca
  6. En Geishas Memoarer
  7. De tre Musketörerna
  8. Oliver Twist
  9. Hundra år av Ensamhet
  10. Anna Karenina
  11. Lille Prinsen
  12. Tjänarinnans Berättelse
  13. Det Susar i Säven
  14. Anne på Grönkulla
  15. Mörkrets Hjärta
Övriga
  1. Northanger Abbey
  2. Never Let Me Go
  3. Jag är Malala
  4. En riktig våldtäktsman
  5. Eld
  6. Nyckeln
  7. 101 Historiska Hjältar
  8. Bossypants
  9. Den Sista Tempelriddaren
  10. Egoboost
  11. Sex and the City
  12. Jorden runt på 80 dagar
  13. Den Tomma Stolen
  14. Glasbruket
  15. Låt den rätte komma in
  16. Östermalmsmorden
  17. Lean in
  18. The Maze Runner
  19. Divergent
  20. Frankenstein
  21. Frukost på Tiffanys
  22. Småtrollen och den Stora Översvämningen
  23. I vansinnets Öken
  24. I Dödens Stad
  25. Isabellas Hemligheter
  26. Insurgent
  27. Kometen Kommer
  28. Förr eller senare Exploderar jag
  29. Stad av Skuggor
  30. Den gamle och Havet
  31. Allegient
  32. Alkemisten
  33. Yes Please
  34. Anne Franks Dagbok
  35. Uppvaknadet TVD
  36. Kampen TVD
  37. En studie i rött
  38. Änglar och Demoner
  39. Allt för min Syster
Inga större överraskningar. Men lite förvånad blev jag att det var SÅ många från USA.
 
Försökte tänka på att läsa lite fler kvinnligaförfattare och ja blev ju till sist fler kvinliga än manliga!
 
Topp 5
  1. Tjänarinnans Berättelse - Margret Atwood
  2. Jag är Malala - Malala Yousafzai
  3. Anne Franks Dagbok - Anne Frank
  4. Den Tomma Stolen - J.K. Rowling
  5. Alkemisten - Paulo Coehlo
Botten 5
  1. Sex and the City - Candace Bushnell
  2. Mörkrets Hjärta - Joseph Conrad
  3. Allegient - Veronica Roth
  4. I Dödens Stad - James Dashner
  5. Hundra år av Ensamhet - Gabriel García Márquez
 
Och några hedersomnämnanden som inte riktigt platsat in på topp 5. Ingen inbördesordning.
 
  • Northanger Abbey
  • Never Let Me Go
  • Allt för min Syster
  • Räddaren i nöden
  • Anne på Grönkulla
  • Lille Prinsen
  • Oliver Twist
  • Tidresenärens hustru
  • Rebecca
 
Allt som allt har det varit ett bok år som slagit alla förväntningar från min sida! Kan knappt tro det! Men är jag kollar igenom listan så - ja, jag har faktiskt läst alla böckerna som står där.
 
Jag skulle i framtiden vela läsa bredare. Speciellt böcker som inte är skrivna på engelska. Eller i alla fall från länder som inte är USA eller UK. Men får bli i framtiden. Nu måste jag läsa i kapp på klassiker!
 
Hittills till Läsåret 2015


Celine

Åh måste göra en sån här lista för nästa år!

Svar: Gör så! Kul att få en överblick :)
thatslivet.blogg.se


URL: http://celinelf.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: