Träningsmotivering

| Postat i: Hälsa & Träning
0
Har funderat lite på vad som motiverar mig att träna och vad som inte motiverar mig att träna.
 
Det som motiverar mig
 
Det som motiverar mig är väl först hälsa. Att man känner sig lite piggare och orkar mera om dagarna. Var därför jag började träna. Stor del till varför jag vill fortsätta.
 
Se snyggare ut. Okej träning har nog en del att göra med fåfänga. Men det är ju så att i princip alla kläder är gjorda för folk som är smala. Alltså själva modellen på kläder. Den biten måste jag nog säga är rätt irreterande. Men vad kan man göra? Så skulle kännas roligt att se snygg ut i typ allt. Så jag medger bli smalare är ett mål.
 
Jag är egentligen ingen större tävlingsmänniska även om jag ibland är lite av en know it all. Men man blir ju glad när man orkar mera. I början tyckte jag att dte var as jobbigt att springa 5 minuter i långsam takt. Nu kan jag springa 40. Så att de att någonting händer är faktiskt bra motivation. Men jag borde nog sätta ett nytt mål för mig. Mitt första mål var att faktiskt kunna springa 20 minuter i sträck utan att stanna eller gå och nu har jag fördubblat det! I can't lie kändes jäkligt bra! Men jag borde nog satsa på att försöka öka tempot lite när jag sppringer. Även om jag gör det på i början när jag springer borde jag försöka göra det ytterligare. Och ännu snabbare!
 
Musik. Skulle aldrig vara ute och springa utan musik! Och ha bra musik med sig hjälper faktiskt rätt så mycket.

Den här artikeln hjälpte rätt rejält med motivationen. Alltså att bara sprinag 5 minuter per dag ger hälso effekter. Så även om man inte orkar långt så vet man det är ändå bra för hälsan!
 
Det som inte motiverar mig
 
Sluta berätta vad man borde klara av! Nej att personer sm är träningsgalna berättar vad jag borde klara av motiverar mig inte ett dugg. Jag kör på mitt. Jag tänker ändå inte bli tävlingslöpare.
 
Skavsår! Inte ens skavsårsplåster hjälper.... Så just nu måset jag låta det läka ordntligt.
 
Ja att det är jobbigt. Är väl största anledningen att man inte kommer ut genm dörren. Det är mycet bekvämare at sitta inne.
 
Allt annat som händer i livet.
 
Dåligt  väder!!!
Hittills till Träningsmotivering





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: