Sluta att vänta på att vara lycklig

| Postat i: Tankar
0
Är du också en person som tänker jag ska bara göra DETTA. Bar denna sak blir klar kommer jag att vara lycklig. Bara det är upp nått kommer mitt liv att vara helt perfekt och jag kommer gå runt på små moln. Så brukade jag vara. det var DEN tentan. Bara jag klarar den kommer mitt liv bli bra. Mitt liv kommer bli himmelriket och mitt liv kommer vara på plats och sedan kommer jag att faktiskt vara lycklig. För jag menar varför skulle jag inte bli det?
 
För det är lätt att mäta saker i prestation. Och bara man gör det och det kommer allt att bli bra. Och bryr sig inte om att man för tillfället mår rent ut sagt skit. Men man försöker inte ens bli lycklig för jag kommer ju bli det om jag presterar bättre och bara klara det. Funkar det verkligen så?
 
Well jag kan inte svara för alla människor. Men jag hade ju min matte tenta. Och det kändes som om jag bara klara den skulle jag var så lycklig. Jag kunde gå vidare med mitt liv och jag skulle äntligen få vara glad. Sedan stod jag där med resultatet. Jag klarade den. Hur glad var jag på en skala från 1-10? 5. 5.... Visst var jag glad jag men överlycklig? Och vaknade jag på ett rosa moln nästa morgon? Nepp mitt liv var fortfarande lika deprimerande som dagen innan. Så då insåg jag att man inte kan skjuta på sin glädje till något annat är avklarat. Man måste hitta glädjen i vardagen det är så man blir glad inte genom prestation.
Hittills till Sluta att vänta på att vara lycklig





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: