Little Women

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
Hittade dessa två böcker på biblioteket. De är tryckta 1919 och det märks verkligen på språket. Jag älskar verkligen gamla böcker med dessa var lite jobbiga att läsa. De hade ändrat namn på flera karaktärer och använde ett väldigt (för mig) gammaldags språk. Bland annat användes "skola" väldigt ofta. Då dessa var de enda jag kunde få första gången jag var där så sprang jag till biblioteket igen efter jag läst första boken för att hitta en lite nyare version. Den var mycket mera lättläst och alla hade sina rätta namn.
 
Jag gillade boken den var mysig att läsa. Inte det bästa jag någonsin läst men den var bra. Den är en barnbok (Kändes verkligen skumt att gå omkring på barnavdelningen) och det märks. Den handlar om fyra systrar och deras liv. Väldigt enkel och trevlig. Och det är nog vad den är menad att vara.
Hittills till Little Women





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: