Böcker som varit bäst hittills?

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
2
 
 
 
Fick en fråga om vilken bok från min 100 böcker lista jag gillat bäst hittills. Och bestämde mig för att svara i ett inlägg :)
 
De allra bästa böckerna har varit Sagan om Ringen, The Hobbit och Harry Potter. De är så bra att de inte går att hitta bättre. Men de är alla böcker jag läst innan jag började med listan. Så de räknas nog inte. Skulle jag välja böcker jag har last p.g.a. listan så är det nog Jane Eyre - Charlotte Brontë, 1984 & Animal Farm - George Orwell och The Handmaid’s Tale - Margaret Atwood. Dessa är väldigt svåra att välja mellan så jag säger dessa fyra är de böcker jag gillat bäst hittills. Jane Eyre sträckläste jag och den gav mig stort nöje att läsa. Efter jag läst boken har jag dessutom sett den den senaste filmen flera gånger om. Det är inte något som händer ofta! Båda av Orwell var båda riktigt bra och väldig intressanta och fick mig att öppna ögonen för dystopiska böcker. Tycker dystopiska böcker får en ett verkligen tänka till. Och kanske därför jag gillade nästa av Atwood så bra som också är en dystopisk bok. Den var både bra skriven som gjorde att jag sträckläste den och fick mig att tänka till. Det är ju en oslagbar kombination!
 
 
Och de som inte klassar in som bäst men ändå väldigt bra skulle jag välja Rebecca – Daphne Du Maurier, The Little Prince – Antoine De Saint-Exupery, Anne of Green Gables – LM Montgomery, The Time Traveler’s Wife – Audrey Niffenegger och slutligen Catcher in the Rye – JD Salinger
 

 

Hittills till Böcker som varit bäst hittills?


Linnea

Åh, tycker också om alla de böckerna du skrev om! Älskar Animal Farm!

Svar: Jo den är riktigt bra! :)
thatslivet.blogg.se


URL: http://thelinneajson.blogg.se/
Kem

Åh, tackar för inlägget! Älskar alla av de nämnda böckerna! (:

Svar: Tack för att du frågade^^ Säg gärna om du har några bra lästips! :) Vi verkar ha lika smak när det kommer till böcker :)
thatslivet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: