Percy Jackson

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
 
 Den här serien började jag läsa på högstadiet. Men efter tredje boken fanns inte resterande böcker på biblioteket där hemma så blev inte att läsa de två sista.  Nu när jag tagit upp läsning så bestämde jag mig för att läsa klart serien i år och redan nu ibörjan på året har jag läst klart de två sista i serien. Percy Jackson och kampen om labyrinten och Percy Jackson och striden om Olympen.
 
Jag gillade fortfarande serien (även om jag nog gillade böckerna mera när jag var yngre) och är glad jag läste slutet på serien. Jag gillar mytologi och gillar hur författaren kombinerar det moderna med gammal mytologi och han har gjort flera serier på temat. Också en fortsättnings serie på denna bokserie. Tror jag komemr läsa resterande av hans böcker i framtiden och det säger mer än nog hur mycket jag gillade dem. Tycker dessutom att sista boken höll måttet något jag annars brukar ha problem med.
 
Så tycker alla som gillar urbanfantasy ungdomsböcker blandat med mytologi tycker jag helt klart ska läsa serien!
 
 
 
Hittills till Percy Jackson





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: