If life just could be an adventure

| Postat i: Tankar
0
Nu när jag sett klart filmerna känns det verkligen att jag hade glömt bort deras storhet. Denna känsla. Och jag ska genast börja läsa böckerna igen. Jag börjar med Bilbo sen sagan om ringen sen får ja gse vilka av de andra böckernaj ag väljer. Har tre övriga. Borde kankse skaffa resten. Fast vem försöker jag lura jag har inte tid för att läsa för skojs skull längre.... Nej Anna var inte så negativ. Försök hinna med dem. Du vet att du vill. Ska plocka fram den genst.
 
Men också det är farligt at tse sånna här filmer. Menar är jag den enda som börjar längta efter äventyr? Vem vill inte springa runt med svärd, rida över vidsträckta vidder och rädda världen? Jag tror också det är där i min typ rädsla för framtiden ligger i. Att vela göra nått mer men att veta att det inte kommer bli så. Man ser runt sig i livet och inser att inget av det där vill man egentligen göra. Ändå inser jag eftersom jag bor i Sverige hyffsade betyg borde jag ha 1000 möjligheter av vad jag kan göra med mitt liv. Men jag kan inte se mig själv ta en enda möjlighet av dem.Alla andra verkar se fram emot studenten, studera vidare, studentliv/festa varje helg men inget av det där ser jag egentligen fram emot. Man skulle vela göra något.Något som faktiskt betyder något i livet. Fast vad det vet jag verkligen inte. Men ändå efter filmerna längtar jag fruktansvärt mycket efter äventyr. Då menar jag inte ohh bungy jump elelr något elelr fvarmen. Jag menar riktiga äventyr. Men i livet som det är nu i världen finns det väl inga riktiga äventyr kvar längre. Okej jag drömmer väl lite mycket om drakar, magiska ringar och alver nu. Men ändå. Dagens så kallade äventyr lockar mig inte alls.
 
Ochja jag vet jag borde sluta drömma nu. Jag borde ta vara nöjd med det tråkiga men bekväma liv jag kommer ha. Borde vara överlycklig av att snart vara student.Jag borde. Jättebra Anna. Grattis. Du har just skaffat dig ännu mindre motivation till skolan. Jag som inte trodde den kunde bli lägre....
 
Hittills till If life just could be an adventure





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: