Nagel Tips

| Postat i: Tips
0
Tydligen har jag riktigt starka naglar.  Jag skulle klippa en nagel med en nagelsax. Jag tröck den hela vägen ner men min nagel vägrade gå av....  Så ja täknte dela med mig av vad jag gör för nått bra måste jag väl göra x)
 

Jag klipper och filar alltid när jag har gamla nagellacket på för att det ska bli mindre skada på nageln. Dessotom anvnder jag bara en glasnagelfil. Mycket bättre än sandpapper. Håller längre och blir itne dålig så himmla fort. Sedan tycker jag att de inte skivar sig så enkelt heller.
 
 
Ta bort det gamla nagellacket. Jag använder depends remover. Bästa jag har hittat hitills. i alla fall. (Har du nagellack som är svårt att få av som t.ex. glitter? Dränk in bomullen och håll kvar några minuter så ska der inte vara några problem alls.)
 
Trots att jag försöker unvika det så kan mina naglar bli lite missfärgade ändå. Har testat beautylack från depend men tyckte inte det hjälpte alls. Men har hittat ett sätt som hjälper. Sitron. Tar helt enkelt en bit citron och gnuggar in det på naglarna och de blir faktiskt mindre gula.Inte så att de blir kritvita direkt men de hjälper verkligen till. Använder inte detta varje gång men ibland när jag känner att det behövs.
 
Sedan använder jag dessa tre. De är rätt billiga och helt klart värda pengarna. Finns ju andra märken men de är ju oftats dyrare. Först den blåa skrubben sedan oljan sedan krämen. Men krämen tycker jag är rätt dålig då man inte får ut allt med borsten. Jag har hittat en annan sak jag tar ut krämen med. Så den kan man ju byta ut mednågon annan kräm. Tror inte det spelar så stor roll om det är till nagelbanden eller bara vanlig hud. Tror också att man kan ha vanlig matolja till naglarna. Vet inte om det är lika effiktivt men ja funkar säkert bra,.
 
 
På med genomskinligt nagellack/baslack. Jag kör på vanligt genomskinligt oftats då det är billigare. Men glöm inte det. När jag inte hade var mina naglar riktigt missfärgade.
 
 
På med lacket. Tänk på att lacka snyggt. T.ex. se till att det inte blir kladdigt eller halvgenomskinligt. Det är inte snyggt. Ett sätt att inte göra dumam misstag är att helt e4nkelt ha nagelacks koll. Att veta vilka nagellack som man t.ex. måste ha vitt under för att få en bra färg. Det kan man faktiskt enkelt kolla med ett streckat/rutat papper. Som här under t.ex.
 
 
Sedan måste jag nog säga har du korta naglar. Asså tänk typ att du har skinn över nageln så tänk på att itne göra overkill på naglarna. Typ graffiti eller utsmyckningar känns inte snyggt på alltför korta naglar. Har du långa däremot kör på! Också så har du korta ser de längre ut med ljus färger :)
 
Och kom ihåg som jag redan skrivit här så måla så det täcker och bry dig inte om om det kommer utanför. Det kan du väldigt enkelt bara ta bort i duschen eller ha fingrarna i varmt vatten så att du kan skrapa låss det.
 
Men också det nästan viktigaste. Topplacket! Här nedan ser du två stycken. Säger bara KÖP INTE DEN FRÅN DEPEND! Den är inte riktigt helt genomskinlig och torkar inte alls snabbt. Jag kan använda den på typ glitter lack elelr ått sånt bara för att använda upp den. Asså på lack som torkar snabbt. Som jag sa gäller att känna sian lack. Det andra däremot så sjukt bra! Köp! Mitt bästa köp någonsin. Spelar inge roll vilket lack du köper torkar på några minuter bara. Nu kan jag panik måla naglarna innan skolan eller innan jag går och lägger mig. Inge mera vänta timmar innan man kan lägga sig och ändå vakna upp med messed up naglar. Nej guds gåva till världen!
 
 
Så lite tips för att få fina naglar :)
Hittills till Nagel Tips





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: