Evigt Liv

| Postat i: Tankar
0
 
Evigt liv. Himmelen. Paradiset.

Är jag den enda som blir deprimerad när jag hör de här orden? Och nej det är inte så att jag vill till helvetet eller nått sånt. Inte heller så att jag tror på reinkarnation eller något annat. Utan bara evigt liv. Leva FÖR ALLTID! Att det aldrig någonsin tar slut utan bara fortsätter i all evighet. Vad gör man i all evighet om jag får fråga? Löser korsord läser en bok? Forever? Jag menar jag vet knappt vad jag ska göra med mitt liv när jag för en gångs skull har ledigt från häst och plugg. För man vill ju ha en mening med livet inte bara saker bara för att(Okej göra saker bara för att är typ det jag älskar att göra, men inte i alal evighet). Sedan tänk om de man älskar hamnar på ett annat ställe? Liksom du har gift dig fått barn och älskar de mer än någonting. Och de hamnar i helvetet? Vad gör man då? Man vill ju inte leva för evight själv? Menar nog att kankse behöva leva utan dem på jorden men att behöva göra det i evigheternas evighet? 
 
Okej om vi säger att alal di älskar är där. Och alla du älskar har ju ytterligare flera de älskar o.s.v. Helt plötsligt blev det väldigt många människor. Hur ska man leva med 1000 människor? Om det är uppbyggt som på jorden är det ju helt värdelöst? Ska man behöva leva genom allt en gång till? Känns ju väldigt onödigt i sånna fall. Om det finns en himmel hoppas jag de har löst allt detta på ett väldigt bra sätt... Och nej jag är inte så arrogant att jag tror jag automatiskt komemr till himmlen. Enligt både bibeln och koranen skulle jag ju inte komma dit, då jag är ateist. Så är väl bara att hålla tummarna att de har fel. 
 
Okej kom lite i från ämnet. Det jag tror och nog hoppas komemr hända efter att man dör är att det är slut. Det är helt enkelt över och jag är okej med det. Skulel jag dö i morgon, så är det ju i för sig inte någonting jag skulle vela många saker jag vill göra innan jag dör, så är jag okej med det. Jag är okej med att det bara är slut. Jag har redan levt ett bra liv och haft stor tur i livet. Så i stället vill jag leva mitt enda liv jag har och försöka göra det så bra som möjligt.
 
Också så hur vi än försöker kommer vi aldrig veta vad som kommer hända efter döden. Så är väl bara att passa på att leva det enda liv vi faktiskt vet om.  Så tänker redan börja med det redan nu. Te och Criminal minds! Vad kan vara bättre?
 
 
Hittills till Evigt Liv





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: