Dagens fundering

| Postat i: Tankar
0
 
Nu när jag ändå varit hemma har jag suttit och funderat lite. De flesta jag känner tänker säkert oh no - men lugna er. Inga stora tankar som världsfred och annat idag. Bara kring upploppen i Husby. Liksom vadd hände? Det var ganska otippat. I alla fall för mig.
 
Och redan nu sitter alla och skyller på alla. Det är ungdomarnas, bristen på ungdomsgårdar, samhället, segrigationen, regeringen, Statsministern. Listan kan göras lång. Jag säger itne att det inte finns problem. Segrigation är ett stort problem i Sverigie. Det förnekar jag inte. MEN i Sverige det finns så många möjligheter. Allt som krävs är att du vill det. Detta är in USA då då måste vara rik för att kunna få en utbildning. Du har så många chanser OM du vill. Man kan nte räkna att man ska få allt gratis här i livet. Varför tror ni jag pluggar? För att jag älskar matte? Nej. För att jag förstår att man måste kämpa på fast saker är tråkiga om man vill komma någonstans i livet. Och alla har samma chans att kämpa och att lyckas som någon annan.
 
Och vad är dte jag vill säga? Vadå frustration över saker? Det är ditt val med vad du gör med ditt val. Ditt val om du vill bli kriminell och ditt val om du vill ut och kasta sten och slå ner poliser på gatorna. DITT VAL. Ingen tvingar dig. Sluta skyll på andra. Saker är inte alltid lätt i livet men det är ditt val vilken väg du går. Ibland är jag också frustrerad över livet. Jag har aldrig ens funderat över att elda upp bilar för det.
 
Så det jag vill säga är att även om du inte tror det har du samma chans som alla andra att lyckas i livet - men du måste kämpa för det. Och det är ditt liv och dina val. Så ta ansvar för valen du gör i det. Sluta skyll på allt annat och för alla andra sluta hitta ursäkter åt dem. För det finns inga. Hur frustrerad och orättvisbehandlad du än känner dig finns det andra vägar än stenkastning och bilbränder.
Hittills till Dagens fundering





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: