Böcker jag läst i sommar

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
Blev i alla fall totalt 4 böcker från listan.
 
Jane Eyre - Boken jag gillade mest. Men då är jag en sucker för romantiska böcker. Den passade mig perfekt. Så gillar ni lite historiska lite romantika böcker så rekomenderar jag denna! Var bra från första sidan till sista. Den var så bra skriven. Så man drogs bara in och man kunde inte sluta läsa! Förstår varför den är så känd.
 
To Kill a Mockingbird - Mindre bra. Denna bok handlar egentligen om rasism. Och kan hålla med om att författaren beskriver det på ett unikt sett. Men kankse för att idag tycker jag man fattar hur rasismen var i mitten på 1900 talet och den blev lite långdragen för mig. Liksom hände inte så mycket intressant. Så nja ingen höjdare för mig. Men nu har jag läst den i alla fall!
 
1984 - Denna gillade jag! Riktigt intressant! Nog den intressantaste av dem som fick en att tänka till. Visst lite långdragen men ändå så sjukt intressant ämne och riktigt bra beskrivningar. En bok alla borde läsa!
 
Tolv spännande berättelser från Sherlock Holmes - Bästa jag kunde hitta som motsvarade den på listan. Inte riktigt samma då denna också innehöll Baskervilles hund. Gillade Baskervilles hund men resterande var lite så där. Jag är inte så förtjust i noveller. Men ändå förstår man varför Sherlock Holmes är så populära. Han är verkligen en briljant karaktär.
 
De var dessa som jag kryssade av i sommar. Nu har jag läst 14 av 100 på listan. Well 99 då jag inte tänker läsa bibeln.
Hittills till Böcker jag läst i sommar





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: