Recept Vegetarisk Lasange

| Postat i: Tips
0
 
Då jag har lyckats skapa ett recept på världens bästa och enklaste vegetariska lasange tänkte jag dela med mig av.
 
Lök typ 1 eller en halv om du inte gillar lök så mycket
Champinjoner om man vill går bra med eller utan
2 burkar krossade tomater
Smör till stekning
Torkad basilika
salt
Vit peppar
Frys hackad spenat typ 100 g men jag kastar i hur mycket jag känner för
En burk keso
Ett paket fetaost (Eller som jag använder - ett paket eldorado salladsost)
Ost till gratinering
 
  1. Stek löken och eventuellt champinjonerna i botten på kastrull.
  2. När de är mjuka så höll på krossade tomaterna. Rör om och krydda.
  3. När det kokat i ca 10 min. Lägg i den frysta spinaten och keson. Vänta tills isen smällt.
  4. Börja nu att värva såsen med plattor. Men för varje lager sås tärna upp feta osten och lägg över önskad mängd på varje lager.
  5. Börja och avsluta med sås och avsluta med att gratinera med ost.
Inge krånglig ost sås :) Och jag är kräsen - och jag gillar det!
+ funkar bra att ha med i matlåda! Lagar väldigt mycket lasange när jag bor själv. En lasange är typ 3 dagars mat!
Hittills till Recept Vegetarisk Lasange





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: