Serier del 12

| Postat i: Serier
0
The Sopranos
 
En riktigt berömd serie. Brukar också listas som bland de bäste seriena någonsin. Håller jag med? Njaaa.
I sex säsnger får vi följa en maffia boss. Både i verksamheten men också i familjelivet. Antar det är därför folk tycker serien är så speciell.  Fr mig känns det på något sätt lite längsam många gånger. Men ändå intressant handling. Då jag skulle nog rekomendera folk att se den. För egntligen är den nog bra. För Den är faktiskt egentligen rätt bra. Håller i sig i alla säsonger utan att egentligen bli speciellt tråkig. Alltid är det något som händer.
 
Har ni hört I've got a little list sången från säsong 6 family guy Loise kills Stewie? Då vet ni hur Sopranos slutar. Och håller med Stewie! Liksom kom igen varför!

Drop dead diva
 
Klämmer in en lite halvt meningslös serie emellan två geni förklarde serier. Men jag gillar den some how. Handlar om en modell som dör och kommer tillbaka i en kropp av en smart plus size advokat. Och sa jag att hennes fästman innan hon dog och bytte kropp jobbar på hennes nya kropps kontor? Så ja en humorserie man kan se på. Och kombinerar lite drama men inte för mycket med olika case. Och jag har alltid gillar mordserier och sådant. N är det inte mord utan de hjälper folk genom att vara advokater i stället. Så små drama med olika case. Perfekt för mig. Även om handlingen i sig egentligen är lite löjlig.

Breaking bad
 
Är den så bra som alla säger? Ja egentligen. Men igen jag gillar när det händer mycket. Så har svårt för långsamma serier. Och denna är igen en lite långsam serie. I alla fall jag tycker det. Men måste säga att handlingen är riktigt intressant och man dras in att vela se mer speciellt säsong 4 och 5. Första fjärde och femte var de jag verkligen satt och ville se mera av. Så var den riktigt intressant. Tyckte 2 och 3 var mera sega.

Och just ja om ni bott under en sten eller nått så handlar det om när en kemi lärare får obotlig canser och helt enkelt bestämmer sig för att tillverka amfetamin för att hans familj ska få pengar när han dör. Japp USA! enda stället det kan hända.De flesta andra I länder har andra sätt. Och som man kan förstå att man helt plötsligt vill tillvera droger går det kaknse inte alltid som man tänkt sig. Och att dte kanske inte är så enkelt som det ser ut att hålla påmed detta utan att bli upptäckt.
Hittills till Serier del 12





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: