Tips när man inte vet vad man ska blogga om!

| Postat i: Tips
0
1. Skriv alltid ner så fort du har en idé. Annars glömmer du dem tro mig! Så när du inte vet vad du ska skriva gå igenom listan.

2. Kategorierna. Hur ser de ut? Har du mycket i en kategori och kan kanske bara 3 i en annan? Kanske den borde fyllas på. Spåna lite runt det.

3. Vad är det egentligen du skriver om i din blogg. Är det något du vill ändra? Kanske skriva om något annat också.

4. Varför har du bloggblock? Är det för att du tycker att blogga är tråkigt eller för att du inte har tid.Fundera lite. Om ork och tid är ett problem,
kankse man kan ta och göra inlägg som inte är så tidsberoende när du har tid. T.ex. när jag jobbar har jag flera gånger gjort en massa inlägg med bilder
då jag ändå har en fotoblogg. Bilder behöver ju inte vara tidsberoende. Likaså detta inlägget. Spelar det någon roll om jag lägger ut det nu eller om en vecka? Nej.
Så varför inte spara tills man intar har någon lust, ork eller tid.

5. Vad tycker du själv om att läsa om?

6. Kolla runt på andra bloggar för insperation. Självklart inte sno idéer men insperation :)

7. Vad verkar dina läsare gilla? Är det någon typ av inlägg som du fått mycket respons på?

8. Vad är du bra på? Kankse skriva om dina dolda talanger även om det inte är vad du vanligtvis skriver om.

9. Skriver du om någonting speciellt t.ex.har en skönhetsblogg, serieblogg eller kanske en hästblogg? Vad kan du göra annorlunda? Kankse hitta på något återkommande
varje vecka. Typ veckans tips eller liknande.

10. Stressa inte! Försöker du bara tvinga fram idéer blir det ändå inge bra i slutändan. Så har du ingen idé nu. Kanske har du någon om en timme, tio minuter eller
helt enkelt i kväll.

Hittills till Tips när man inte vet vad man ska blogga om!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: