Dagens Fundering

| Postat i: Tankar
0
Häromdagen så kickade Peace & Love Kartellen. Först klagade DT som är sponsor av festivalen bröt samarbete med festivalen p.g.a. kartellen. Vilka är kartellen? Jo, grumdaren av bandet sitter på livstid i Finland för medhjälp till mord. Resterande har kriminell bakgund också. Frontfiguren Sebastian "Sebbe Staxx" Stakset dömdes förra året för grovt vapenbrott.Han har också dömts för hot mot Sverige demokraternas partiledare. Dessutom har han en video med klipp med revolutionära fronten. En vänster extrem grupp som attackerar meningsmotståndare. Även om jag hatar höger extrema är för mig aldrig våld okej. Nu har andra artister hoppat av som stöd för kartellen. Helt plötsligt menar folk att det är odemokratiskt? Sen när är det odemokratiskt att en privat festival avbokar en spelning? Är väl mera odemokratiskt att hota folkvalda politiker? Nej jag tycker inte att man ska ha kartellen på Peace & love. Kom igen liksom! Känslan jag får av honom är att han skyller i från sig. Att livet ät hårt i förorten och att andra människor har mera pengar än andra. Jag fick ingen gratis rehab. Well... Om du nu tycker att pengar ska fördelas bättre kan du väl först sluta slösa på skattemedel! Hur mycket kostar inte rättegångar och fängesevistelser? Och nej jag tror inte att festivalen kickade honom för att han var antirasist. Jag tror festivalen kickade honom för att han har en kriminell historia - altså dömd senast förra året till fängelse. Även om det kan ses fegt att göra som sponsorer säger var detta ett bra beslut. Konst är en sak att vara kriminell är en annan.
 
Källor:
Aftonbladet
Aftonbladet
Dn
Metro
Hittills till Dagens Fundering





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: