Att bo hemma VS Att bo själv

| Postat i: Tankar
1
 
Finns så otroligt mycket fördelar och nackdelar med att bo själv.
 
  • Disken. Förr la man inte ens en take på disken. Den skötte ju diskmaskinen. Nu? Varje kväll borde det diskas. Gör man inte det en dag blir det bara värre nästa dag.
  • Att vara sjuk. Man måste fortfarande diska och laga mat. Jag har ingen frys så jag har aldrig färdig mat hemma och har ingen som kan handla det åt mig. Så man kan ligga där med sina 40 graders feber och måste ändå upp och laga någon form av mat om du är hungrig. Ingen komemr eller med te eller annat du vill ha. Och ja när alla koppar är använda måste man ju diska.
  • Städning. Förr var det bara mitt eget rum man måste hålla fint. Nu är det ju kök och badrum också. Och det är ju köket som det mest jobb. Så tar en hel del energi att se till att man har det fint. Jag blir jätte stressad när det är stökigt.
  • Pengar. Hyra. Räkningar. Mat. Japp allt kostar pengar. De måste jag jobba ihop själv.
  • Att kunna komma hem och alt bara lit magiskt fixas runt en. Mamma tvättar och städade hemma. Handlade också. Så när man var trött så fixade alltid någon annan allt. Jag saknar det. Skolan är jobbig nog som den är. Jag är faktiskt rätt avensjuk på alla mina vänner i stockholm som kan bo hemma.
  • Inga regler. Jag kan helt komma och gå som jag vill. Ingen säger åt mig vad jag ska göra. Jag är helt fri att forma mitt liv som jag vill!
  • Det är lungt. Jag trivs ofta när det är lungt omkring mig. Och heller inget tjat om allt man borde göra men inte gör.
  • Det är tyst. Att det hela tiden är tyst är nog också en jobbig sak med att bo själv. Har nästan alltid på serier i bakgrunden så att jag slipper tystnaden
  • Hjälp med att plugga. Har man en pappa som gått samma linje så skulle man ju kunna få mera hjälp med kemin om jag bodde hemma än här.
Helt ärligt just nu längtar jag hem. Livet var lite enklare då. Även om jag är tacksam för erfarenheterna jag fått avv att bo själv. Men det enda man vinner är att man kan göra vad man vill. Och ja sen?
Hittills till Att bo hemma VS Att bo själv


Lisa

Haha känner igen allt det där! Jag som är ruskigt dåligt på laga mat så var det lite jobbigt första månaden, men nu har man som tur kommit in i de :D

Svar: Haha tur man inte är ensam :D
thatslivet.blogg.se


URL: http://kyntaja.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: