Har röstat!

| Postat i: Foto: Djur, Tankar
0
 
Såg till att förtidsrösta idag. Första gången jag fått rösta i ett riksdagsval! Kändes bra att få säga sin röst. Dock känns det just nu som om att valet inte kommer gå som jag vill. Så söndag kommer nog bli trist.
 
Och jag tycker det är viktigt att man röstar - men bara om du har någon aning om vad du röstar på. Demokrati är viktigt men spelar bara roll om vi bryr oss nog att sätta oss in i vad vi röstar på. Så jag hoppas faktiskt att många röstar spelar ingen roll på vad men bara om man vet vad partiet står för! Så hoppas många sätter sig in lite i politiken och skaffar sig en uppfattning om vad partierna tycker och röstar!
 
Och nej att rösta på något bara för att du alltid har gjort det är ingen bra anledning! Mycket kan ändras i sakfrågor med tiden.
 
Så helt ärligt det är bättre att inte rösta om man inte vet vad man röstar på. Om du inte vet vad du röstar på kan du ju lika gärna rösta på Hitler utan att veta det. Så kom igen folk! Sätt er in i politiken och hitta någon som matchar era åsikter!
Hittills till Har röstat!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: