Valet

| Postat i: Tankar
0
Okej är lite trött nu. Sd fick nästan 13 % av rösterna och över 700000 röstade på dem. Och alla verkar fråga sig hur kan detta hända? Eller anklagar alla som röstar på Sd för att vara rasister. Och nu måsta vi kämpa ännu mera och skrika ännu högre för att få ut dem till nästa gång.
 
Min fråga hur bra har den taktiken fungerat? Hur bra har det varit att vid första möjliga tillflle smutskasta Sd och skrika rasist till dem. Hmm fungerade på det viset att de fördubblades i storhet. Kankse dags att ändra taktik nu?
 
Bara en tanke. Helt ärligt tror jag de flesta som röstar på Sd inte själva ser sig som rasister. Så om det ända motståndet gör är att skrika rasist i deras ansikte, kommer de då att ändra sina åsikter och inte rösta på Sd?
 Om det enda folk gjorde som inte höll med mig skrek skällsord jag skulle inte ändra mina åsikter. Skulle inte alls ta motståndet seriöst. Och så länge det ser ut så här kommer inte saker att ändras. Man ska kunna säga att man röstar på Sd öppet och sedan ska man kunna diskutera. Det är genom diskution som idéer utbyts och man kan ändra åsikter om saker. Man måste se varför folk tycker som de tycker. Gå in och hör hur folk tänker. Liksom verkligen gå till botten med det. Då kan man börja hitta motargument till deras argument. Ibland kan man behöva gå in i andras tankar och försöka förstå hur långt i från varandra man en står.
 
Så kan vi snälla börja ha en debatt med dem med argument i ställer för att skrika. Ni har skrikit i fyra års tid och ni har sett resultatet. Snälla låt oss pröva något annat.
Hittills till Valet





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: