The Casual Vacancy

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
2
 
 
The Casual Vacancy är första boken som J. K. Rowling skrev efter Harry Potter serien. Så självklart var jag tvungen att läsa den! Den har inte fått den bästa kritiken så jag var lite skeptisk till om den skulle vara bra eller dålig. Men jag blev positivt överraskad! Jag gillade den verkligen!
 
Den var sjukt annorlunda än Harry potter men jag tycker att hur hon beskriver omgivningar är liknande. Boken var däremot mycket allvarligare och mycket mörkare. Den hade egentligen väldigt lite handling. Utan boken kretsade kring stadens personer och hon byggde starka personporträtt. De är runt tio personer gissar jag som det kretsar runt och man får i olika delar följa deras tankar och se hur allas öden vävs samman. Det är ingen vacker bild som vävs fram men den känns äkta. Jag gillar det mörka i historien.
 
Så jag struntar i vad andra säger och gillar den!
 
Velade mellan 4 och 5 men då jag faktiskt gillade att läsa den får den högsta betyg!
Hittills till The Casual Vacancy


Lena

Jag tror det var problemet när den kom att alla förväntade sig att den skulle vara som Harry Potter men det är ju en helt annan genre på denna än dem :P Har faktiskt inte vågat läsa den :P Känner mig inte så sugen mer än att det är hon som är författaren :P

Svar: Jo förväntar man sig något annat kan ju man gå ut från att den var dålig fast om man läst den i annat sammanhang så hade man inte tyckt det :) Asså handling låter ju väldigt tråkig men ja alla tycker ju olika när man väl läser. Tror man märker rätt snabbt om man gillar den eller inte så tycker den är värd att testa :)
thatslivet.blogg.se


URL: http://thisismyphotostory.blogg.se
Lena

Kanske får låna den från bibblan någon gång :P


URL: http://thisismyphotostory.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: