Hälsa

| Postat i: Hälsa & Träning
0
 
Asså hälsa är inte en enkel sak. Jag vart ju motiverad en släng i november som sedan försvann i december. Just nu har jag börjat att försöka igen. Att liksom leva bättre. Just nu kör jag mest på mottot: Eat less and better and move more. Så inge onödigt socker och planera nyttig mat i förväg och faktiskt ut och gå mera.
 
Så just nu håller jag bara på att börja lite lätt. Och ja är just nu 2 kilo lättare så det är ju en bra start. Men problemet det är ju att hitta något som fungerar även när man tappar motivationen. För allt är ju enkelt när man har motivationen till. Det är svårare när den försvinner och man ser ingen mening med det man gör. Det är ju då det är riktigt svårt. Men efter olika förändringar i mitt liv har jag faktiskt börjat bli gladare och då blir detta lite enklare. Mitt mål är att hålla i det här tills jag kan börja springa. För jag ska fan skaffa en rätt så bra kondition! Jag behöver inte bli en maratonlöpare men att ja ha en grundläggande kondition är faktiskt något riktigt bra att ha.
 
Nu springer jag inte utan försöker bara gå en hel del. I Stockholm är det mest att jag går till affären, går till centrum, gå av någon station tidigare eller gå till Johan. Bara så jag får upp rutinen. Tror det är viktigast i början, att bara ha rutinen att röra på sig. Som idag träffade jag en gammal vän hemma och ja en liten promenad blev rätt lång. Notera att vi stod stilla och pratade lite också. Vi gick inte en km på 22 min. Även om det gick rätt långsamt ibland p.g.a. is. På vissa ställen hade det nog gått att åka skridskor på gatan.
 
Så ja vad är det jag egentligen vill säga? Well jag ger inte upp. Jag är en sjukt envis person. Jag nöjer mig inte om det är något jag vill. Det som bestämmer om man lyckas är hur man ser på misslyckande. Som något permanent eller temporärt.
 
Och att man faktiskt mår bättre av att röra på sig. Nej folk ljuger inte det stämmer.
 
Hittills till Hälsa





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: