Recept Canneloni

| Postat i: Tips
0
 
 
 
Ett enkelt recept och är riktigt gott! Har provat mig själv till det jag tycker om för att göra det perfekt för mig. Så därför skriver jag mycket tänk på vad du gillar. Liksom använd lite sunt förnuft! Och just ja - använd inte bladspenat.
 
Ett paket färska lasagneplattor
250 g Ricottaost
3 paket Krossade Tomater 390 g*3 (Cirka, tänk på hur du gillar, jag gillar mycket tomatsås)
En lök (Eller mindre beror på smak)
Torkad basilika
Salt
Vitpeppar
En grönsaksbuljongtärning
Ost till topping
Spenat hackad och fryst Ca 300 (Också här tänk på hur du gillar.)
Olivolja
  • Slå på ugn Ca 200 grader.
  • Börja med tomatsåsen. Hacka lök och stek i olivolja i en kastrull tills mjuk.
  • Tillsätt alla krossade tomater, buljongtärning och kryddor.
  • Under tiden såsen kokar i tio minuter så tinar du spenaten i mikro eller kastrull.
  • Sedan tryck ut vattnet så gott det går ur spenaten och blanda sedan med ricottan.
  • Lägg i valfri mängd spenatblandningen i lasagneplattor och rulla ihop och sätt i en form.
  • Häll över tomatsås och ha ost ovan på. In i mitten av ugnen i 30 min.
Hittills till Recept Canneloni





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: