Saker jag inte förstår mig på

| Postat i: Tankar
1
  1. Folk i Kollektivtrafiken. Alltså ibland känns det som folkförlorar förmågan att tänka logiskt när det kommer till kollektivtrafik. T.ex:
    Går först in genom dörren med ungefär 10 personer bakom sig. Stannar upp i öppningen. Asså bara gå!
    Eller vi ska alla gå ut ur dörren närmast dit vi ska även om jag får vänta och det tar längre tid än att jag måste gå ett par meter extra och det går fortare.
    Eller varför speciellt unga killar alltid halvt måste ha benen i gången. Speciellt när de är fyra så alla har ett ben halvt i gången. Alltså har ni inte fattat att gången är mitten är till för att folk ska gå? In med benen!
    Folk som bryter mot etikettregeln att en sits med fyra platser är vända mot varandra och det är lite trafik så sätter man sig snett emot varandra inte mitt emot när det finns plats!
    Eller om men har en tung väska och någon måste sitta bredvid dig men finns ett tomt säte utan väska på andra sidan gången. Jag menar den är helt tom kom igen!
    Eller när folk går i korta rulltrappor när det finn en normal trappa bredvid. Om den är kort sparar du ju ingen större tid plus att de är rätt smala då det den nog finns för folk med bagage. Som en på centralen upp till tågen. Du är liksom bara i vägen och du sparar vad 2 sekunder?
  2. Folk i trafiken. Nej du kommer inte fram snabbare om du ligger en meter bakom mig. Speciellt inte om det är kö på 5 bilar framför mig. Och kör jag i max hastigheten kan du faktisk back of. MEN de värsta är helt klart folk som kör om när det är 5 bilar framför mig och dessutom svänger av efter mindre än tio minuter! Kom igen!  Varför!? Kom du fram snabbare nu eller? Var det värt den där omkörningen med halvdålig sikt? Nej jag fattar verkligen inte folks logik i trafiken.
  3. Vem kom på designen på min mobil? Den borde i all fall få ett straff. Varför? Jo speciellt när den laddas så har den lampa som lyser. Och laddar man mobilen när man sover är det inte alls störande. Eller jo det är det. Jag måste lägga mobilen under något så att det inte ska störa min sömn.
  4. Vegetariska hamburgare. Jag har ju varit vegetarian ett tag nu. Snart hela fem år. Kanske borde fira femårs jubileum! MEN asså hamburgare. Jag kan köpa om de ibland vill göra lite finare burgare. Men snabbmatställen. För asså kan inte bara vara jag men jag vill ha the hamburgare experience. Alltså jag vill ha en vegetarisk hamburgare dränkt i tillbehör så det smakar som en vanlig hamburgare och jag kan glömma att jag är en vegetarian! Jag vill inte ha grönsaker eller bönor(!!!!!!!!!) i min hamburgare. Jag menar really McDonalds hur tänkte ni där? - Ja men vegetarianer gillar ju grönsaker,bönor och linser och sånt. Så ja vi gör en hamburgare av bönor. Jag menar snälla kan jag inte bara så en big mac men soja eller quorn! Det är en hamburgare jag vill ha inte en nyttig middag! Jag har mera förstående när de vill göra fancy vegetarisk med portobello eller liknande. Men i'm saying kan vi inte få ett normalt alternativ med soja också? Så jag kan beställa en hamburgare som alla andra. För bara för jag känner att jag vill äta kött betyder det inte att jag inte faktiskt saknar kött mat. (Eller helt ärligt så saknar jag det inte så mycket. I matväg saknar jag hamburgare, stek och... well det är det enda jag faktiskt saknar. Visst jag gillade kött som köttbullar och falukorv men helt ärligt det är inget jag saknar.)
  5. Min algebra bok. Asså den är sjukt mysko. Varför gör de algebra svårare än var det är? Kan ni inte bara typ skriva: Här är teorin (...) och så här gör du olika uppgifter och det är för att(...) Klart! Internet är verkligen din bästa vän när du pluggar!
  6. Människor som är som fundamentalister när det kommer till sin politiska övertygelse. - Jag har alla svar och håller du inte med så ser du det bara inte eller förnekar det. Men jag har rätt och alla motargument kan besvaras med att det är så men du inte fattar. Eller det är bara en grupp i samhällets fel.
    Hatar när människor det åtminstone kan utföra et logiskt resonemang bakom sina åsikter. Utan det ÄR bara så. Hatar det!
Hittills till Saker jag inte förstår mig på


Maria

Håller speciellt med punkt 1, 2 och 6, himla störande! Speciellt 6an kan göra mig vansinnig..

Svar: Eller hur! Sexan kan ju driva vem som helst till vansinne!
thatslivet.blogg.se


URL: http://www.marvelicious.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: