The Time Traveler's Wife

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
Jag har kryssat av ännu en bok på listan. Boken handlar om ett par som har en väldigt annorlunda kärlekshistoria. Mannen kan resa i tiden och redan som sexåring träffar hon sin man som då är nästan 40. Jag gillade verkligen boken. Den var så annorlunda mot de flesta andra kärlekshistorier. Den blev så djup. Och den var ju övernaturlig men det kändes inte så övernaturligt i boken. Jag får erkänna att jag är lite av en sucker for love stories en den var väldigt bra! Men jag var rätt tveksam först om den skulle vara bra. För några år sedan såg jag filmen som jag gillade. Och undrade om den verkligen skulle göras bra som bok. Men hon lyckades verkligen. Ska nog se till att se om filmen. Kom också att tänka på att detta är den första moderna boken jag läst från listan. I alla fall i år. Annars är det väl Harry Potter Böckerna och Da vinci koden som utspelar dig runt 2000-talet.
Hittills till The Time Traveler's Wife





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: