Vardagsmakeup

| Postat i: Tankar
0
 
Jag brukar sminka mig till vardags. Inga stora komplicerade saker utan tar under 10 minuter. Har två olikavarianter jag kör beroende på hur jag känner mig för dagen.
 
När jag bara vill piffa upp mig lite brukar jag  bara köra Garnier BB Cream som inte är så teckande och sedan bara ta puder Isadora Anti Shine Mattifying Powder på det. Och ja såklart lite mascara från Flormar ''crazy Look Mascara. Man känner sig lite mera uppiggad.
 
När jag däremot vill ha något mera teckande tar jag primern Isadora Under Cover Face Primer underst och sedan foundation Maybelline Fit Me! och puder igen. Ger ett väldigt teckande resultat och med primern så håller det hela dagen! Så kör man en heldag i skolan känns det bra att man inte ser ut som hej kom och hjälp mig på slutet. Sedan använder jag ofta ögonskuggan Ghetto från Make up store. Älskar brunögonskugga. Perfekt till vardags. Neutralt och bra! Sedan händer det att lite läppstift åker på.
 
Så makeupen beror helt enkelt på hurjag känner på morgonen. Men jag gillar att sminka mig på morgonen det känns som om man sätter tonen för dagen. Jag gillar att känna mig fin och fräsch.
Hittills till Vardagsmakeup





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: