Bossypants

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die, Inspiration
0
 Bossypants har jag varit nyfiken på ett bra tag. Det finns ju lite av en hype runt Tina Fey och hon hyllas rätt rejält. Jag gillade henne verkligen i 30 Rock i serien hon både spelade huvudrollen och skapade serien. Gillade också henne i Date Night och hon verkar vara en riktigt intressant  person. Hon hyllas nog mest för att hon är en kvinna i en mans dominerad bransch som både underhållning och speciellt komedi är. Och för att hon är en rorlig och genial kvinna som är riktigt bra på sitt jobb! Senast är hon en av skaparna av Unbreakable Kimmy Schmidt som är en sjukt bra ny tv serie! Så det är inte konstigt att jag var nyfiken på boken hon skrivit.
 
Själva boken var hennes egen biografi. Fast den kändes som mera än det. En hel del fokus var det på hur det är att vara kvinna i underhållningsbranschen. Och en del över hur det är att vara kvinna överhuvudtaget. Ett citat ur boken är helt enkelt helt briljant.
 
 
Väldigt mycket humor (Förväntades med tanke på vem som skrivit boken) och var trevlig att läsa. Men fanns ofta en allvarlig underton i boken och tycker boken var väldigt feministisk på ett bra sätt! Enda negativa var att jag ibland inte riktigt förstod allt. Tror det varför att jag inte bor eller bott i USA. Företeelser och människor hade jag ibland absolut ingen aning om. Så det drog ner läs upplevelsen an aning för mig.
 
Men överlag gillade jag boken. Den var intressant och hade många bra poänger! Rekommenderas Starkt! Hon är verkligen en inspirerande kvinna!
Hittills till Bossypants





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: