Raw

| Postat i: Foto: Övrigt, Vardag
0
Har nog alltid varit lite skeptisk till Raw. Menar kan det verkligen vara värt det? Filerna tar ju hur stor plats som helst! Började prata med en i min korridor som sa att har man testat raw kan man inte sluta! Så jag fixade redigeringsprogram och begav mig ut och fota!
 
 
Och vad anser jag?
 
Man har en mycket större frihet när det kommer till redigering. Man kan leka med ljuset hur mycket man vill! Ljuset och färgerna har man en hel annan frihet än i jpeg. Känns som man kan göra allt lite mindre perfekt på plats och sedan rädda väldigt mycket i efterhand. Just nu lutar det åt att springa och köpa ett par stora minneskort. Tänker om man i framtiden vill fota i alla fall lite professionellt bord nog Raw vara ett måste. För tror det behövs för att få ut det absolut bästa ur bilderna.
 
Ska börja leka nu! Och se hur raw känns.
Hittills till Raw





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: