Lean In

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die, Inspiration
2
 
Lean in är skriven av Sheryl Sandberg som är operativ chef på facebook och blivit ganska berömd och har räknats som en av de mest inflytelserikaste människorna i världen. Hon har också gjort ett väldigt berömt Ted Talk.
 
 
Tycker hon hade många intressanta poänger. Hennes stora poäng var att kvinnor måste våga satsa för att komma framåt i karriären. Och självklart en del tankar om hur man skulle få kvinnor att våga satsa för karriären. Inte helt aktuell bok då jag fortfarande pluggar men det fanns såklart vissa saker som man märker av i klassrummet också. Men många saker ska jag nog ha i bakhuvudet inför framtiden!
 
Hon har fått en del kritik för att vara elit feminist. Jag förstår varför men det är helt fel ord. Och hennes typ av feminism behövs också. Hur vi ska få flera kvinnliga ledare. Om vi bara talar om kvinnor som har de största problemen kommer ju kvinnor ändå inte nå toppen. Vi måste lyfta kvinnor överallt! Inte bara de som är "längst ner". I så fall borde vi ju definitivt sluta bry oss om feminismen i Sverige då vi har inge problem att tala om om man kollar på andra länder i världen. 
Så bok tycker jag är en bra källa till inspiration! Och väldigt tänkvärd. Dock är boken rätt kort med bara lite över 200 sidor och nästan 100 sidor med referenser. Men det gör att man hinner med den även om man har lite tid!
 
Hittills till Lean In


Erica

Hon låter verkligen som en inspirerande person. :)


URL: http://faithhopelove.blogg.se
Lena

Hej jag har svarat på frågestunden nu om du är intresserad :D


URL: http://thisismyphotostory.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: