Great Expactations

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
1
 
Great Expactation är en bok jag har väldigt kluvna känslor för. Den var så sjukt trögläst och kändes dom det tog en evighet att komma igenom. Men samtidigt när den var utläst så var jag medveten om att den egentligen var bra. För det är den. Den är bra! Men misstänker att det kan vara engelskan i den här boken som gör den trögläst. Och jag har annars inga som helst problem med att läsa böcker på engelska. Så skulle säga läs denna bok på svenska och då är den säkert extremt bra! För det fanns något där. Dickens är helt klart en bra författare.
 
 
Hittills till Great Expactations


Lili

Vissa klassiker är helt enkelt ganska tröglästa och ja, det kan nog ha med engelskan att göra. Vet att när jag läst Lovecraft på engelska har jag haft jättesvårt att komma igenom boken, p.g.a. att språket känns väldigt gammalt och avancerat. Normalt läser också jag mycket på engelska, men vissa gamla böcker är bättre att läsa på svenska.


URL: http://zilverka.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: