The Perks of Being a Wallflower & Shiver

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
0
 
The Perks of Being a Wallflower
Jag läser inte så mycket ungdomsböcker längre. Jag har börjat växa upp och de intresserar mig inte lika mycket längre. Oftast är ungdomsböcker väldigt enkla. De är liksom bara enkla och trevliga att läsa. Sällan något revolutionerande utan enbart trevliga. Eller självklart finns ledsamma ungdomsböcker men de är också på ett sätta enkla. Men den här ungdomsboken är något annat. Det finns så mycket mening iden.
 
 
Du vet en bok som har så mycket mening i varenda mening än de flesta böcker har totalt i hela boken. Du vet en bok som du inte riktigt kan släppa fast den är utläst sedan länge. En bok som under många år kommer finnas i bakgrunden i huvudet någonstans. Jag önskar faktiskt jag hade läst boken när jag var yngre. Jag kan verkligen känna igen mig i huvudkaraktären. Att inte verkligen delta i livet. Att bara se på när livet har sin gång. Utan egentligen leva utan bara existera.
 
Den innehåller också tre av mina favorit citat någonsin som ni kan se här över. Så jag tycker detta är en bok alla borde läsa.
 
 
Shiver
Detta var mera än vanlig ungdomsbok. Liksom lite twilight över den men med varulvar i stället. Den var trevlig. Tänker nog läsa resten av böckerna någon gång.
 
 
Hittills till The Perks of Being a Wallflower & Shiver





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: