3 Böcker

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
1
 
 
 
Alkemisten
 
Måste erkänna att jag gillade boken! Den är ju väldigt full av dolda meningar om livet för i själva handlingen händer det inte mycket. Det händer snarare väldigt lite. Men det är meningen under som betyder något.
 
“The secret of happiness is to see all the marvels of the world, and never to forget the drops of oil on the spoon.”
 
Kunde inte låta bli att gilla detta citat. Det betyder helt enkelt kom ihåg att leva och se alla undren i värden men inte glömma sina ansvar och skyldigheter i livet. Jag fick lust att läsa mera av hans verk och har införskaffat mig flera. Egentligen kanske de är lite löjliga då det mesta bara handlar om självklara saker i livet om hur man ska leva. Men tror alla behöver en påminnelse då och då. För livet är verkligen inte enkelt. Och boken var verkligen mysig att läsa. Inte konstig den är en av världens mest sålda böcker. Den är både kort och enkel att förstå sig på.
 
 
 
Anne Franks Dagbok
 
Måste säga att den här boken är för svår för mig att recensera. Den väcker så mycket känslor. Jag säger helt enkelt bara läs den och jag ger den 5/5.
 
 
 
Yes Please
 
Blev tyvärr besviken. Tycker den var rätt tråkig tyvärr. Handlade mest om hennes bakgrund.Hade velat ha lite mera livsvisdom för att den skulle fångat mitt intresse. Så den var nog lite långtråkig. Kanske för att jag hade för höga förhoppningar. Har märkt det. Har jag förhoppningar bli jag väldigt lätt besviken. 3/5 är rätt generöst av mig.
 
 
Hittills till 3 Böcker


Lena

Anne Franks Dagbok är verkligen ingen man vill sätta betyg på det känns så fel tycker jag. Vem är jag att sätta betyg på någons dagboksanteckningar liksom? Men den är riktigt bra :D

Svar: Jo precis! Satte 5 för att jag tyckte den var läsvärd liksom :)
thatslivet.blogg.se


URL: http://thisismyphotostory.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: