Divergent

| Postat i: 100 Books You Must Read Before You Die
1
 
 
 
Divergent
 
Hamnade i en fas av att läsa populära ungdomsböcker och då var jag ju tvungen att lösa Divergent. Väldigt annorlunda än jag trodde. Men den väckte mitt intresse. Hela den dystopiska omgivningen väckte mitt intresse men hela frågan om varför lämnade orörd i boken och fokuserade bara på huvudkaraktären. Och jag gillade den. Boken var bra. Man lämnades med mersmak och jag kastade mig över nästa bok.
 
Insurgent
 
Nu lämnades fokuset på huvudkaraktären och det hela blev någon slags revolution kamp sak. Jag gillade inte vändningen i boken. Jag ville h svar så fortsätta läsa
 
Allegient
 
Just nu tycker jag att alla ungdomsförfattare borde gå på författarkurs eller sluta skriva trilogier. Speciellt dystopiska sådana. De kan inte leverera efter första boken och dessutom undrar jag om de vet vad de håller på med. Ännu en gång får jag känslan av att författaren skapat en story men vet inte hur de ska skriva slutet. För anledningen var så dålig. Jag undrar hur tänkte hon? Hur kunde hon tycka detta var en trovärdig anledning? Nej. Blev till och med arg. Ännu sämre slut än maze runner. Förstår inte varför de här bokserien är populär.
 
Kan dock inte låta bli att undra om jag hatar dem för att jag blivit för gammal för ungdomsböcker? Hmm nej. Det är författarna som inte kan skriva.
 
 
Hittills till Divergent


freja - resor, livsstil, mode

jag gillar böckerna och filmerna. På filmerna tyckte jag det var tvärtom där andra filmen blev mycket bättre än den första :)

Svar: Har inte sett filmerna då jag inte gillade sista boken men kanske borde ge filmerna en chans :)
thatslivet.blogg.se


URL: http://frejalimelake.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: